Ostatnio auto zaczęło słabo palić na ciepłym silniku (BXE), prawie za każdym razem. Na Vag wyszło że jest błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Niby zwarcia nie widać, napięcie jest takie samo jak na czujniku sprawnym, (niestety nia miałem opcji podmieniemia czujnika). Wszystko wskazuje, że czujnik jest do wymiany, tylko że to będzie już drugi czujnik w przeciągu niespełna roku. Rok temu objawy były takie że auto wogóle nie chciało zapalić. Teraz na zimnym jest ok, ale ciepły ma problem. Co może być przyczyną że ten czujnik pada i czy to może być coś innego niż ten czujnik?
niestety kodu błędu nie spisałem, sprawdzony był przewód tego czujnika czy nie ma jakichś przetarć przewód zasilający nie był pod tym kątem sprawdzany no i sprawdzane było napięcie i było takie same jak na sprawnym czujniku z tym samym silnikiem. W instrukcji z kodami błędów było że: albo jest zła masa, albo odległość czujnika od wałka jest niewłaściwa (czytaj źle dokręcony), albo czujnik jest niesprawny.
sprawdz tak jak lilo, pisze ustawienie rozrzadu .jesli ten bład po skasowaniu nie powraca to ja bym szukał gdzie indziej przyczyny (typowa choroba tdi problem z paleniem na ciepłym) aku, rozrusznik , za mała dawka rozruchowa .jesli chcesz moge ci pomuc to zdiagnozowac ewentualnie naprawic
tak, ale O1 z pompą wtryskową, a nie O2 BXE na pompowtryskiwaczach
german81, zapodaj silnik do profilu
jak miałem problem z silnikiem, to taki efekt jak u ciebie miałem jak odpiąłem
wtyczkę od czujnika położenia wału - kręcił za każdym razem równo 10 sekund zanim odpalił
wtedy redundancyjnie brał położenie wału z czujnika wałka
i prawie pewny jestem, że jest też odwrotnie
coś masz z czujnikiem wałka lub elektryką i wtedy sygnał brany jest z czujnika wału
ale przy odpalaniu trwa zanim się "nauczy"
krzynol, z tego co ja wiem to jesli czujnik jest nie sprawny to silnik bedzie palił tak samo po 10s ciepły i zimny .a co do problemów z paleniem na ciepłym to sie tyczy tak samo silników VPjak i PD .ostatnio przerabiałem to w O2 2.0TDI16V jak i w golfie 5 1,9 BXE
Podejrzewam, że czujnik wariuje i jak jest zimny to działa ok a jak się nagrzeje to już nie działa, chyba że to elektryka. Przymierzam się do zmiany czujnika, bo rok temu to pomogło, dam znać jak będę po wymianie.
Witam,
podepnę się tutaj jeżeli można, mam problem ostatnio z odpaleniem. "Wywala" mi takie błędy:
18080Wentylator chłodnicy pierwszy bieg - przerwa brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
19463Czujnik położenia wałka rozrządu - brak sygnału brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16706Czujnik obrotów silnika - brak sygnału brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Wspomnę że mam silnik 130kM ASZ, OCTAVIA 2004r. Może ma ktoś fotkę, gdzie znajdują się te czujniki w ASZ? Bo raczej wypada je wymienić? Może jakieś inne sugestie, bedę wdzięczny.
Dzięki
_________________
Kasowałem kilkakrotnie błędy.
18080Wentylator chłodnicy pierwszy bieg - przerwa brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
tego nie mogę skasować, po ułamku sekundy od skasowania ponownie się pojawia.
19463Czujnik położenia wałka rozrządu - brak sygnału brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16706Czujnik obrotów silnika - brak sygnału brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Natomiast te błędy wyskakiwały sporadycznie, ale teraz już praktycznie codziennie. Przy tym skodzianka zaczęła ciężko palić. Jedzie jakby zamulona była.
Cos nie halo jest ze sterowaniem wentylatorem chlodnicy... sprawdz na początek wtyczki.
Dwa kolejne błedy dotyczą czujników Halla (G28 i G40)... nie chce mi się wierzyc ze padają oba na raz.... do sprawdzenia wiązka czy gdzies nie przegniła.
Przemek DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Wentylatory to fakt, robiłem ostatnio coś przy przednim reflektorze i od tamtej pory mam komunikat o wentylatorach (pewnie jakiś kabelek dłączyłem). A masz może jakiegoś linka (fotkę) gdzie konkretnie znajdują się te czujniki w silniku ASZ ? Czy samemu trudno je wymienić? Dzieki.
W ciemno wymienił bym czujnik położenia wałka rozrządu. Typowe w TDI.
Błąd sporadyczny bo pojawia się tylko jak silnik ciepły.
Brak informacji z czujnika wałka rozrządu powoduje że sterownik próbuje uruchomić silnik na wale korbowym (jeden obrót wałka dwa obroty wału), a jak uruchomić silnik jak nie wiesz w którym miejscu znajduje się wałek rozrządu a wałek steruje pompowtryskami. Dlatego sterownik silnika próbuje odpalić silnik od pierwszego wtryskiwacza, później już daje rade.
Pozdrawiam MArcin
Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...
Komentarz